برای نجات جان محمود صالحی بشتابیم

کارگران، زحمتکشان، مردم شریف و انسان دوست !
محمود صالحی، یکی از رهبران سرشناس طبقه کارگر ایران، مدت هاست که از بیماری حاد کلیوی رنج می برد و در هفته های گذشته چنان حال وی رو به وخامت نهاده است که هیچ گونه درمانی برای مداوای وی موثر نبوده است و بنا به تشخیص پزشک متخصص و اوضاع نگران کننده جسمی وی، باید هرچه سریعتر مورد عمل جراحی جهت پیوند کلیه قرار بگیرد.
محمود صالحی، نه متعلق به خود، خانواده و دوستانش که گنجینه ایست که در دامن مبارزه طبقاتی کارگران و زحمتکشان ایران پرورده شده است و هرگونه اتفاق سوئی برای او، ضایعه ای برای جنبش کارگری ایران خواهد بود. بدین وسیله ما از همه شما عزیزانی که می خواهند به محمود صالحی کمک کنند می خواهیم که با تمام توان طبقاتی و اراده انسانی تان به یاری ما برای نجات جان این دوست، همراه و رهبر جنبش کارگری ایران بشتابید و برای اهداء کلیه چه با همت و چه با قیمت با گروه خونی(o -) (او/منفي) یا هرگونه کمکی در این راستا در کنار ما قرار بگیرید.
لطفا با ما از طریق تلفن های زیر تماس بگیرید:
09188747104 و 08743236198
دست همه شما را به گرمی می فشاریم.
از طرف خانواده و دوستان محمود صالحی

گزارش پایانی دومین نشست عمومی سایتها و نهادهای حامی کمپین 2 میلیون امضا بر علیه مجازات اعدام

 دومین نشست عمومی سایتها و نهادهای حامی کمپین 2 میلیون امضا بر علیه مجازات اعدام در روز جمعه 8 خرداد با شرکت نمایندگان جمعی از نهادهای حامی کمپین برگزار شد. متأسفانه بخشی از سایتهای داخل کشور به علت مشکلات قادر به شرکت در نشست نبودند.
نشست در ابتدا به بررسی گزارش هیأت مسئولین سایت پرداخت. در این گزارش که از مدتی قبل در اختیار همه حامیان کمپین قرار گرفته بود، هیأت مسئولین موقت سایت کمپین با بررسی انتقادی فعالیت خویش نقاط قوت و ضعف کمپین را از دید خود طرح نموده و راهکارهای پیشنهادی معینی را نیز طرح نمودند. در این گزارش از جمله آمده بود: «... لازم به توضیح است که کمپین اساسا در جهت اشاعه مخالفت با حکم اعدام در ایران و ایجاد گفتمان و ابعاد توده ای بخشیدن به این امر شکل گرفت. از همان آغاز ما ضمن قدر دانی از فعالیت نهادهای سیاسی یا حقوقی و افراد فعال علیه حکم اعدام، ثقل فعالیت خود را نه در حوزه ایجاد فشار بین المللی بر جمهوری اسلامی برای لغو و یا کاهش اعدام بلکه بر برانگیختن مخالفتی توده ای با اعدام متمرکز کردیم. به همین دلیل نیز ما از ایجاد یک نهاد سیاسی بالای سر کمپین اجتناب نموده و تأکید ما بر تقویت کمپین از پائین بود. هیأت مسئولین از نظر همه انتخاب کنندگان آن هیأتی اساسا اجرائی برای اداره سایت بود و نه هیأتی سیاسی که به نمایندگی از طرف همه سایتها به اتخاذ سیاست بپردازد. این تفاوتی بود که بین کمپین و سایر کمپینهای مشابه وجود داشت و از نظر همه تشکیل دهندگان شرط گسترش کمپین به حساب می آمد.
این روشی بود که به نظر ما تا کنون موفق بوده است و نتیجه داده است. خوشبختانه تاکنون مجموعه ای از سایت ها با گرایشات مختلف اعم از سیاسی و غیر سیاسی به کمپین پیوسته اند. هرچند که سرعت پیوستن سایت ها ی جدید به کمپین کندتر شده است اما هر از چندی لوگوی کمپین در وبلاگ و سایت جدیدی جای خود را باز می کند. خوشبختانه تعدادی از سایت ها و وبلاگ هایی که نام آنها در سایت کمپین موجود است و لوگوی کمپین را در وبلاگ و سایت خود درج کرده اند متعلق به نسل جوان هستند و همین امر امید به تداوم کار کمپین را بیشتر می کند. از سوی دیگر تنوع وبلاگها و سایت های مشارکت کننده در کمپین روشنگر این مطلب است که کمپین در انحصار چریان و تفکر سیاسی خاصی نیست.
به علاوه در طی دو ماه گذشته با ابتکار قابل تقدیر سایت اشتراک، مصاحبه هایی با فعالین سایت های عضو صورت گرفت که طی آن مسئله لغو حکم اعدام، اهداف کمپین و شیوه های پیشبرد آن به بحث گذاشته شد.
روال کمپین اما در دوره اخیر به نحوی که مد نظر ما بود پیش نرفت و روند جمع آوری امضا ها به مرور کند تر شد. چند نکته به نظر ما در این امر مهم بود که در این جا به آن ها اشاره می کنیم:
- عدم تبلیغ موثر و نگارش نامه از سوی کمپین به نهادها و فعالین و شخصیت ها در جهت حمایت از کمپین
- عدم ارتباط مستقیم با سایت ها و وبلاگ ها جهت پیوستن به کمپین
- عدم مداخله فعالتر سایت های عضو کمپین برای پیشبردن امر کمپین و خلاصه شدن فعالیت آنها در قرار دادن لوگوی کمپین در سایت مربوطه. برخی از سایتهای حامی کمپین حتی لوگوی آن را نیز در سایت قرار نداده اند. البته هیچ ضابطه و تعهدی غیر از اعلام سیاسی حمایت از کمپین برای پیوستن به آن وجود نداشت. اما این امر ناقض انتظارات از سایتها و نهادهای شرکت کننده در کمپین نبود و نباید باشد. بدیهی است که اگر هر کدام از سایتها و نهادهای کمپین در جهت شناساندن آن نقش فعال تری بر عهده می گرفتند، موفقیت کمپین بیش از این میبود.
- سایت کمپین در مدت اخیر نقش فعالی نداشت. عدم انتشار اطلاعیه های خبری از سوی کمپین در انعکاس گزارش اعدام ها و تبلیغ برای پیوستن به کمپین در این مورد نقشی مهم داشتند. برخی مشکلات در خود هیأت مسئولین نیز باعث شد تا سایت نتواند صفحه مربوط به اعلام حمایتهای شخصیتهای فرهنگی و اجتماعی را دایر کند.
بخشی از این نواقص در مدت اخیر با ابتکار هیأت مسئولین و برخی از رفقای فعال تر در کمپین برطرف شده اند. مسئولین اجرایی کمپین برای رفع برخی از این نقیصه ها به ایجاد یک فوروم و قرار دادن آن در سایت دست زدند که محلی برای مراجعه کاربران و جدل و گفتگو و رد و بدل کردن اخبار پیرامون تحولات مربوط به مجازات اعدام و مبارزه علیه آن می تواند باشد. ما امیدواریم این فوروم در تغییر چهره کمپین به عنوان یک کمپین اجتماعی فعال و با مشارکت وسیع مؤثر واقع شود. علاوه بر این برای افرادی که مایلند و می توانند فعالانه تر کار جمع آوری امضا را به طور مستقیم پیگیری کنند جدولی در سایت قرار داده خواهد شد». نشست عمومی کمپین با تأئید این ارزیابی ضرورت برداشتن گامهایی به سمت انسجام و تأمین تحرک سیاسی بیشتر کمپین را مورد تأکید قرار داد. در این راستا پیشنهاد هیأت مسئولین موقت سایت کمپین مبنی بر تجدید سازمان کمپین و تشکیل یک هیأت اجرائی برای کمپین به بحث و بررسی گذاشته شد و به تصویب حاضرین در نشست رسید. هیأت مسئولین اجرائی کمپین از اختیارات گسترده‌تری نسبت به هیأت موقت مسئولین سایت برخوردار خواهد بود و ضمن رسیدگی به امور روتین کمپین با صدور اطلاعیه های خبری در رابطه با مجازات اعدام و اعلام فراخوانهایی برای پیوستن به کمپین و تقویت مبارزه بر علیه مجازات اعدام، حضور سیاسی مؤثر تری را برای کمپین تأمین خواهد کرد.
در پایان نشست انتخابات هیأت مسئولین اجرائی کمپین برگزار شد و خانمها و آقایان مینو همتی، پویان فرد، جعفر پویه، مزدک طوسی و صلاح ایراندوست، نمایندگان نهادها و سایتهای تلویزیون رهائی زن، کارگاه هنر و ادبیات کارگری، جنگ خبر، اشتراک و ایران تریبون به عنوان اعضاء هیأت اجرائی انتخاب شدند. نشست کمپین همچنین مراتب قدردانی و تشکر خود را از وحید صمدی نماینده سایت جنبش کارگری و پوریا صدری نماینده سایت اشتراک که در دور قبل در هیأت مسئولین عضویت داشتند و در انتخابات این دور شرکت نکردند، اعلام کرد.
ما یک بار دیگر دست همه فعالان مبارزه بر علیه اعدام را می فشاریم و از همه نهادها و رسانه های اجتماعی، احزاب و سازمانهای سیاسی، تشکلهای کارگری و فعالان اجتماعی و از همه انسانهای شریف و آزادیخواه می خواهیم که با حمایت از کمپین 2 میلیون امضاء بر علیه مجازات اعدام، راه را برای ایجاد و تقویت یک جنبش اجتماعی نیرومند بر علیه مجازات اعدام هموارتر کنند. این کمپینی متعلق به همه مخالفان مجازات اعدام، صرفنظر از هر گونه مرام و مسلکی است. تنها یک جنبش وسیع اجتماعی می‌تواند این زخم عمیق را از پیکره جامعه ایران رفع کند و نظام اعدام را از کار بیندازد. کمپین برای ایجاد چنین جنبشی مبارزه می‌کند و تقویت کمپین نیز یک گام در راه ایجاد چنین جنبشی است
اعدام اجرای عدالت نیست. اعدام قتل عمد دولتی در پوشش اجرای عدالت است
هیأت مسئولین اجرائی کمپین 2 میلیون امضا بر علیه مجازات اعدام
9 خرداد 89 - 29 مه 2010
آدرس سایت کمپین: http://k-a-e.com/
ایمیل: k-a-e@k-a-e.com
تالار گفتمان کمپین: http://forum.k-a-e.com/


انتقال منصور اسانلو به بند متادون زندان رجايي شهر کرج


منصور اسانلو، فعال سرشناس کارگري و رئيس سنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران، به بند معتادان به مواد مخدر و بيماران عفوني موسوم به "بند متادون" زندان رجايي شهر کرج، منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، سيد محمد روح الله هاشمي - فرزند مجتبي هاشمي - که به اتهام قتل برادر و همسر برادرش در زندان رجايي شهر محبوس است، به تحريک کرماني رييس و معاونش فرجي، از مسئولان حفاظت زندان بر عليه منصور اسانلو اعلام شکايت کرده تا اسانلو بر اساس اين شکايت به بند متادون(بند 5 عمومي) منتقل شود.
گفته مي شود اين شکايت مقابل دوربين از هاشمي گرفته شده است.
لازم به يادآوري است که آقاي اسانلو، از تابستان سال 86 و دو هفته پس از بازگشت از اجلاس لندن تاکنون در زندان به سر مي برد.

بازداشت یک کارگر توسط ماموران اداره اطلاعات سنندج

بر اساس خبری که از سنندج دریافت کرده ایم روز شنبه ...8 خردادماه ماموران اداره اطلاعات سنندج یک کارگر به نام "سوران سعیدی" را در محله "فیض آباد" بازداشت و به ستاد خبری منتقل نمودند.سوران سعیدی به اتهام تبلیغ جهت برگزاری اعتصاب پیروزمند عمومی مردم کردستان در روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه برای ساعات متمادی تحت بازجویی قرار گرفت. ماموران اداره اطلاعات به وی اعلام نمودند که باید صبح روز یکشنبه خود را به ستاد خبری معرفی نماید.گفتنی است روز سه شنبه هفته گذشته نیز "کوروش بخشنده" از فعالین کارگری شناخته شده شهر سنندج نیز به اتهام تبلیغ جهت برگزاری اعتصاب عمومی باشکوه مردم کردستان توسط ماموران امنیتی رژیم بازداشت و بعد از 2 روز آزاد گردید.

بیانیه مشترک3 سازمان و گروه دانشجویی و جوانان:اعدام هایی دیگر در راه و ضرورت ایستادن در مقابل وقوع آن ها


جلاد با چهره ای پوشیده در سیاهی، طناب ِ زمخت ِ دار را به گردن اش انداخت. هوای خفه ی آن جا و چهره ی چرکین ِسیاه جامه گان ِمنتظر، لحظات باقی مانده را برایش تحمل ناپذیرتر می کرد. چارپایه از زیر پایش کشیده شد. صدای ِ درد از ستون فقرات تا گردنش را ناگهان درنوردید. دیوصفتان لبخند ِ پیروزی زدند. نفس اش به سختی بر می آمد. همهمه ی محوی از نگاه ها در چشمانش نقش بست...

او تقلا نمی کرد.

او می دانست برای چه می میرد.



آری! فرزاد کمانگر، به جرم این که معلمی آشنا به عمیق ترین دردهای کودکانِ رنج دیده بود، به دار آویخته شد. مهدی اسلامیان به دار آویخته شد... علی حیدریان، شیرین علم هولی ، فرهاد وکیلی...

و ماشین آدم کشی ِ حکومت همچنان تشنه ی خون ِ بیشتری ست : احمد دانشپور مقدم ، محسن دانشپور مقدم، عبدالرضا قنبری، محمد علی صارمی، جعفر کاظمی و محمد علی حاجی آقایی، و 16 زندانی سیاسی کُردزبان به نام های زینب جلالیان، شیرکو معارفی، حبیب اله لطیفی، سامی حسینی، جمال محمدی، رستم ارکیا، رشید آخکندی، حسین خضری، ‌‌‌مصطفی سلیمی، انور رستمی، ایرج محمدی، محمد امین آگوشی، احمد پولاد خانی، حسن طالعی، عزیز محمد زاده‌، حبیب اله‌گل پری پور و بسیاری زندانیان سیاسی و غیر سیاسی دیگر چوبه ی دار را انتظار می کشند.

شماره چهارم اعتصاب


نشريه کارگري اعتصاب منتشر شد...بخوانيد و در پخش آن مارا ياري نماييد

ازاينجا دانلود نماييد

بیانیه مشترک 4 سازمان و گروه دانشجویی و جوانان در حمایت از اعتصاب عمومی



مردم آزادی خواه و ستم دیده ایران!

کارگران و زحمتکشان!

دانشجویان و معلمان!

اکنون زمان مقابله متحد با ماشین سرکوب سرمایه داری اسلامی است که فاشیستی ترین اقدامات ممکن را در دستور کار روزانه خود قرار داده است! هر روز اعدام، شکنجه، زندان، تبعید...هر روز کشتار مخالفین...هر روز جنایتی علیه بشریت...

1 می در آنکارا


امروز در شرایطی که کارگران ایران در یک مصاف جان فرسا در برابر نظام سرمایه داری ایران قرار می گیرند، از ابتدای صبح صدای بلندگوهای کارگران و فعالین چپگرای ترکیه به صدا در آمده است. جمعیتی بالغ بر چندین هزار نفر برای امروز تجمع کرده اند و در این بین شعارهایی نیز در حمایت از کارگران ایران در جمعیت به گوش می رسد. همچنین توسط فعالین ایرانی چپگرای ایرانی حاضر در جمعیت، قطعنامه ی مشترک کارگران و فعالین ایران به تعداد 700 نسخه همراه با تعدادی پوستر که نمایی از کارگران زندانی بود پخش گردید که از سوی جمعیت حاضر در تجمع بسیار استقبال گردید. و این قطعنامه ی مشترک به زبان ترکی توسط تریبون برگزاری مراسم برای جمیعت حاضر خوانده شد. کارگران ترکیه نیز با کارگران ایران اعلام همبستگی خود را صمیمانه اعلام کردند.