اطلاعیه شماره یک

(اعتصاب کارگران خبازیهای سقز و حومه)
همشهریان و مردم زحمتکش سقز :
ما کارگران خبازشهرستان سقز ، سالهاست افتخار آن را داریم که در خدمت مردم محروم و زحمتکش باشیم و به خوبی درک می کنیم که اکثریت نانی که روزانه در خبازیها تولید می شود خوراک مردم زحمتکش است و هزاران نفر از کودکان این مردم از این نان تغذیه می کنند .

از طرف دیگر ما هم برای اینکه توان کار داشته باشیم به دستمزد احتیاج داریم تا خود را برای کار روز بعد آماده نماییم. ولی چند سالی است که نماینده کارفرما به هیچ عنوان تن به بستن قرارداد با نماینده ما نمی دهد . نماینده کارفرمایان هر روز با شیوه های غیرقانونی و به دور از هر گونه اخلاق انسانی کارفرمایان را تشویق می کنند تا دستمزد کارگران را پرداخت نکنند. این عملکرد نماینده کارفرما موجب اغتشاش در کلیه کارگاه های خبازی شده و ما کارگران ،دیگر تحمل آن را نداریم که نماینده کارفرما به میل و اراده خود دستمزد ما را افزایش دهند . اگر ما تا امروز ساکت و آن همه بی عدالتی را تحمل کردیم تنها به خاطر آن است که مردم محروم و زحمتکش از نظر تهیه نان روزانه خود با مشکلات روبرو نشوند .
مردم شریف :
کارگران خباز شامل قانون کار هستند و هر ساله توسط شورای عالی کار دستمزد کارگران افزایش می یابد و طی بخشنامه به کلیه ادارات کار جهت اجرا ابلاغ می گردد . اما از زمانیکه ریئس اداره کار ( فعلی ) و فرماندا( فعلی ) در شهر ما به قدرت رسیده اند همیشه با کارگران خباز در تضاد بودند و از نماینده کارفرما حمایت غیر قانونی کرده اند . به طوری که فرماندار به یکی از نمایندگان کارگران خباز گفته است که کارگران خباز شامل قانون کار نمی باشند و نماینده کارفرما هم از این گفته فرماندار سوء استفاده کرده و به تمام کارفرمایان اعلام کرده است که دستمزد کارگران را افزایش نداده و پرداخت نکنند .
مردم شریف :
همچنان که اطلاع دارید در تاریخ 89/3/16 با اجرای نامه شماره 11610/1/85 مورخه 98/3/12 استانداری استان کردستان نرخ انواع نان تولیدی را افزایش داده و عامل اصلی افزایش نرخ نان را دستمزد کارگران اعلام کردند ، این در حالی است که هنوز دستمزد ما کارگران افزایش نیافته و با نرخ سالهای قبل کار می کنیم .
از طرف دیگر اتحادیه کارفرمایان درتاریخ 89/3/16 طی نامه ای که آن را در کلیه خبازیها نصب کرده اند ، کارفرمایان را موظف کرده تا اطلاع ثانوی دستمزد کارگران را افزایش ندهند و رونوشت آن را به فرمانداری و اداره کار داد ه اند تا اطلاع داشته باشند !!!!!!! ؟
این عمل نماینده کارفرما از هر نظر محکوم است ، ما در اطلاعیه چند روز پیش اعلام کردیم که تا تاریخ 89/3/25 منتظر می مانیم که به هر طریقی که مسئولان شهر صلاح می دانند این مشکل را حل کنند . ولی تا امروز 89/3/25 هیچ گونه توافقی فیمابین نماینده ما و نماینده کارفرما صورت نگرفته و ما امضاء کننده گان این اطلاعیه حق خود می دانیم که در تاریخ 89/3/26 راس ساعت 7 صبح دست از کار بکشیم .
ما کارگران خباز در اطلاعیه های بعدی ، مردم شریف شهرستان را از اقدامات خود با خبر خواهیم کرد .
امضاء : کارگران خبازیهای سقز و حومه
89/3/25
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
25 خرداد 1389
http://www.khamahangi.com/
http://www.komitteyehamahangi.blogfa.com/
komite.hamahangi@gmail.com

آهنگ مبارز

با آنان که ندای آزادی را از کمر قاتلینی همچون موسوی بالا میبرند
خلاف جریان

عابد رضایی
پشت میکروفن واستادم پوتین تو پامه

هی‌ رپ کردن راسته روتین رو کار
شنیدم شعر شده یه جور بت واره
ولی‌ این که می‌‌چرخه اسمش خودکار توی دست
صدا میده عینهو خمپاره توی شهر
این جا شهر منه
توی چشمم قمه
دست منه روی رقص قمه
تو کوچه پس کوچه یا که پیاده رو
رسیدیم دم اوین پاشو پیاده شو
می دن حکم ابلاغ واسه ضربه شلاق
یا که مرگ زندان داریم هرجا اعدام
صدا نفس دیگه نمیاد به گوش احسان و گشتن دیگه نمیاد به هوش
اون مرد و مثل یه قهرمان
توی قلب ما داره صدای پا
کنیم سپاه و خاک
بجنگیم بمیریم تا پیروز
یا که رگبار یوزی کنه تنم آبکش
این مبارزست ما هم میدیم تلفات بش
من رسما هستم
فک نکن میزنی‌ به دستم دست بند
چون تو صورتت میگیرم شصتم حتما
میکشمت پایین با قدرت صدا
حتا اگه بکنم با زندگیم وداع
تو کشور ایران سرد قانون
تو خیابون میبینی‌ ضربه باتوم
یا که ضربه پاشون
از پشت به سر
این حرف حق گوش کن پسر
نباشه سر به تن
اینه سهم من

نشریه گفتمان چپ 2

اخبار تجمع آنکارا،۲۲ خرداد سرخ شد

دیروز بر خلاف ادعای احزاب چپ ایران که همیشه سعی‌ در مصادرهٔ تجمعات داشته اند به توسط فعالین آزادیخواه و برابری طلب تجمع مقابل سفارت جمهوری اسلامی با حضور جریانات سبز سرنگونی طلب با شعار‌های مرگ بر جمهوری اسلامی خامنه‌ای احمدی نژاد و دیکتاتور همچنین با خواسته آزادی بی‌ قید و شرط زندانیان سیاسی، لغو حکم اعدام با موفقیت و با حضور سازمان حرکت انقلابی مداوم ترکیه هم پیمان فعالین آزادی خواه و برابری طلب ایران برگزار گردید

فعالین آزادی خواه و برابری طلب مستقل حاضر در ترکیه








بیانیه مشترک4 سازمان و گروه دانشجویی و جوانان در آستانه یک سالگی جنبش آزادی خواهانه مردم ایران

یک سال در خون و خیابان!

سالی که گذشت لکه ننگ دیگری بر تاریخ سیاه و خونین رژیم سرمایه داری اسلامی بود که از اولین روزهای به قدرت رسیدن خود پس از انقلاب ناتمام 57، به زور چماق و دشنه مردم را به خفقان کشید و با قتل عام مخالفان و مبارزان و بهره بردن از جنگ تحمیل شده بر مردم، حکومت خود را تثبیت نمود و در سالِ پشت سر، چندین برگ خونین دیگر بر تاریخ تبهکاری های خویش افزود. کشتار مردم آزادی خواه در خیابان ها، افزایش دهشتناک اعدام ها، چه زندانیان سیاسی عادی و چه فعالین سیاسی در اسارت، دستگیری و بازداشت هزاران تن از مردمِ خواستار بدیهی ترین حقوق انسانی و آزادی های سیاسی – اجتماعی، شکنجه، تجاوز و کشتار زندانیان که با وقایع وحشتناکی چون کهریزک تکمیل گردید، اخراج و محرومیت از تحصیل صدها تن از دانشجویان مبارز، فشارهای بی سابقه و گروگان گرفتن بسیاری از فعالین جنبش های اجتماعی، فعالین کارگری، معلمان، زنان، دانشجویان، فعالین حقوق بشر فعالین حقوق کودک و... سرکوب گسترده اجتماعی برای ایجاد جوّ رعب و وحشت عمومی که اخیرا با طرح هایی برای مبارزه با منکرات و ارتقاء عفت!!! و امنیت اجتماعی تداوم یافته و خیابان هایی میلیتاریزه، که همه گوشه و کنار و زوایایش، بوی خون و مبارزه می دهد...

یک سال پیش در چنین زمانی به ندرت افرادی گمان می بردند که برگزاری انتخابات رسوا در چارچوب های رژیم سرمایه داری اسلامی، انتخاباتی که محل رقابت و سهم خواهی دو جناح اصلی حاکمیت، یکی به رهبری جناح ایدئولوژیک بورژوازی مالی-نظامی(سپاه) و دیگری به سرکردگی رفرمیست ها در یک جبهه واحد بود، بتواند منجر به چنین انفجاری گردد. همان گونه که از ابتدای خیزش توده ای مردم مواضع خود را اعلام نمودیم، اصلاح طلبان، با ابزار انتخابات هدف برقراری توازن و تعادل و نوعی دموکراتیزاسیون درون حاکمیتی را دنبال می نمودند تا بتوانند نقش پر رنگ تری در پیشبرد پروژه های کلان رژیم، در ابعاد داخلی، منطقه ای و بین المللی داشته باشند و این نهایتا به جدال میان این دو جناح بدل گردید.

اعتصاب غذای بیش از 700 نفر از زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در آستانه قیام مردم ایران از صبح امروز تمامی زندانیان بند 1 زندان گوهردشت در اعتراض به شکنجه های و حشیانه و مستمر زندانیان توسط گارد زندان و قطع کامل ارتباط زندانیان با خانواده و دنیای خارج از بند دست به اعتصاب غذا زدند.

در آستانه قیام مردم ایران روز پنچشنبه 20 خرداد ماه زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج که تعداد آنها به بیش از 700 نفر تخمین زده می شود دست به اعتصاب غذای جمعی زدند. اعتصاب غذای آنها در اعتراض به شکنجه های گروهی و قطع ارتباط کامل با خانوادهدهایشان صورت می گیرد.



در روزهای اخیر گارد زندان بصورت روزانه به زندانیان بی دفاع و اسیر این بند یورش می برند و آنها را آماج باتونها و سایر ابزار شکنجه خود قرار می دهند در اثر این یورشها تا به حال تعداد زیادی از زندانیان زخمی و بدن آنها کبود شده است. برای مخفی نگه داشتن شکنجه ها و جنایاتی که در این بند صورت می گیرد تمامی ارتباط زندانیان با خانواده هایشان و جهان خارج از بند را قطع کرده اند.
شرایط و وضعیت مصدومین زندانیان شکنجه شده حاد می باشد و برای اطلاع نیافتن سایر زندانیان آنها را از انتقال به بهداری و درمانشان خوداری می کنند
زندانیان بند1 که از 3 سالن تشکیل شده است و عبارتند از سالنهای 1 ،2 و 3 می باشند. این بند محل شکنجه زندانیان سیاسی و عادی است و به بند آخر خطیها معروف است. همچنین در سالن 2 این بند سلولهای انفرادی در آن قرار دارد که معروف به سگدونی هستند و در آن زندانیان مورد شکنجه های وحشیانه جسمی و تجاوز جنسی قرار می گیرند.در این سلولهای انفرادی است که زندانیان بی دفاع و اسیر دستبند ،پابند و چشم بند زده می شوند و تا آستانه مرگ شکنجه می شوند و دستها و پاههای آنها شکسته می شوند.
شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی بدستور وزارت اطلاعات پس از افشای شکنجه های قرون وسطائی صادر شده است و مجریان آن علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان،کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و حسن آخریان رئیس بند 1 همراه با افسرا ن پاسدار مانند میرزا آقایی و دو پاسداربند به نام های یوسفی و شیرخوانی به اجرا در اورده می شود. یورشها و شکنجه زندانیان با حضور و نظارت علی حاج کاظم و علی محمدی صورت می گیرد شکنجه های وحشیانه با شرکت کرمانی،فرجی،حسن آخریان وافسران پاسدار ، پاسداربندها و انبوهی از افراد گارد زندان صورت می گیرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،جنایت علیه بشریت که در بند 1 زندان گوهردشت کرج در حال وقوع است که مقارن با اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو است را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران شکنجه سازمان ملل متحد خواستار اقدام فوری برای نجات جان بیش از 700 زندانی در زندان گوهدشت کرج است.

فراخوان به تجمع اعتراضی در آنکارا

زمین ترکیه را زیر پای جمهوری اسلامی داغ خواهیم کرد
روز شنبه 22 خرداد برابر با  12/06/2010تجمع در اعتراض به اعدام، شکنجه و حبس فعالین سیاسی و اجتماعی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا برگزار خواهد گردید. این تجمع با صدور مجوز از جانب پلیس امنیت ترکیه برای پناهجویان ایرانی‌ از ساعت۱۰:۳۰ صبح به مدت یک ساعت و نیم تشکیل خواهد شد.
بدین وسیله از فعالین سیاسی و اجتماعی و کلیه ی ایرانیانی که توسط حکومت اسلامی به تبعید اجباری در ترکیه رانده شده اند دعوت به عمل می‌ آید که با حضور جدی خود در مقابل این لانه ی جاسوسی صدای اعتراض به حق خود را به گوش جهانیان برسانند.

زنده باد آزادی و برابری
مرگ بر رژیم فاشیستی ایران
تایید درخواست برای اعتراض به حکومت مستکبر جمهوری اسلامی ایران و نفقض حقوق بشر در ایران و اعتراض به اعدام ها در مقابل سفارت ایران در تاریخ 12.06.2010 ساعت11 تا 12 صبح از طرف استاندار آنکارا

بهزاد باقری بازداشت شد


بهزاد باقری، فعال چپ دانشجویی، روز شنبه ۸ خردادماه، در شاهین‌شهر اصفهان بازداشت شد.به گزارش دریافتی تا کنون تلاش خانواده و مادر این فعال دانشجویی برای به دست آوردن خبری از علت بازداشت و محل نگهداری وی بی‌نتیجه بوده است.
بهزاد باقری دانشجوی دانشگاه تهران، در نشریات فعالان چپ دانشجویی «خاک» و «طلوع» فعال بود و پیش از این در جریان بازداشت گسترده دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب در سال ۸۶ بازداشت شد.
پیش‌تر، بهمن خدادادی از دیگر فعالان دانشجویی چپ در اصفهان در ۱۸ اردیبهشت‌ماه بازداشت شد. در ماه‌های اخیر تعداد دیگری از فعالان دانشجویی چپ در اصفهان، از جمله اشکان شریعتی احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته‌اند.


دیدارجمعی ازفعالین کارگری باعلی نجاتی

روز جمعه 7 خرداد، جمعی از فعالین کارگری عضو " کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری " و "انجمن دفاع از کارگران اخراجی سقز" به دیدار علی نجاتی، رئیس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه رفتند. او که به اتهام دفاع از داشتن حق زندگی انسانی و حق تشکل برای خود وهم طبقه ای هایش و ایستادگی در برابر تعرض صاحبان سرمایه به کار و معیشت کارگران بازداشت ومحکوم به زندان شده بود، بعد ازتحمل شش ماه دوری ازخانواده وهمکارانش، آزاد شد.
در این دیدار، ابتدا فعالین کارگری از طرف خود و دیگر دوستان شان که نتوانستند در جمع آنها حضور یابند، آزادی علی نجاتی را به او و خانواده وکارگران نیشکر هفت تپه تبریک گفتند. سپس آنها در باره مسائل جاری جنبش کارگری و موقعیت سندیکای کارگران هفت تپه و چگونگی دفاعیات و نحوه دادرسی نمایندگان بازداشتی، گفتگو کردند. درادامه این دیدار، رویکرد انحرافی وخود محوری جریان های ضد کارگری که از سوی سرمایه داران و حامیان آنها برای به سازش کشیدن مبارزه کارگران و عقب نشینی آنها از مطالبات شان، صورت می گیرد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در پایان دیدار دوستانه و صمیمی فعالین کارگری با علی نجاتی، آنها بار دیگر از طرف کمیته هماهنگی برای کمک به ایحاد تشکل های کارگری و انجمن دفاع از کارگران اخراجی سقز، حمایت خود را از خواسته های کارگران نیشکر هفت تپه و تشکل آنها، اعلام کردند. چرا که آنها پشتیبانی از این کارگران را از وظایف طبقاتی خود دانسته و این حرکت را جزئی از مبارزه جاری طبقه کارگر و پروسه همبستگی سراسری کارگران می دانند. همچنین آنها اظهار امیدواری کردند که آزادی علی نجاتی و دیگر کارگران نیشکر هفت تپه، بتواند به همبستگی طبقاتی کارگران کمک بیشتری نماید.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
انجمن دفاع از کارگران اخراجی سقز

گزارشی از تجمع اعتراضی کارگران قند بردسیر

آژانس ایران خبر - جمعی ازکارگران قند بردسیر کرمان درروزشنبه هشتم خردادبه کرمان رفته وجلو استانداری کرمان تجمع اعتراضی د اشتند . این کارگران در اعتراضات مستمرخود , از مقامات محلی هیچگونه پاسخی دریافت نکرده اند و این موضوع خشم آنها را برانگیخته است .یکی از کارگران این کارخانه به خبرنگار آژانس ایران خبـــر گفت : " علیرغم اینکه حتی توان تامین نان خالی رانداریم وهزینه سفر نیز برای ما بسیار سخت است , اما برای پیگیری سه سال حقوق معوقه وهمچنین برای اعتراض به وضعیت معیشتی اسفبار وتعیین وتکلیف شغلی خود به استانداری کرمان مراجعه کردیم".

قابل ذکر است که مقامات ذی ربط تاکنون هیچ گونه پاسخی به اعتراضات این کارگران زحمتکش نداده اند.

اسانلو در انفرادی گوهردشت، تحت شکنجه است

منصور اسالو به انفرادی بند سپاه در زندان گوهردشت منتقل شده و به اتهام «ارتباط با معاندین نظام» تحت فشار و شکنجه های روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد ...
اخبار روز: منصور اسالو رئیس هیات مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، به سلول های انفرادی بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل شده و تحت فشار و شکنجه های روحی قرار دارد.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، او سه روز است که در انفرادی و تحت فشار قرار دارد.
روز شنبه ٨ خرداد ماه حوالی ساعت ۱۰:٣۰ منصور اسالو از بند ۵ معروف به بند متادون که از چهارشنبه سوری در آنجا بسر می برد به سلول های انفرادی بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل گردید. او از زمان انتقال تا به حال تحت بازجوئی و فشارهای غیرانسانی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد.
این گزارش می افزاید: گفته می شود علت انتقال وی به انفرادی، پرونده ای است که فروردین ماه علیه او گشوده شده است. او را این بار به ارتباط با «معاندین نظام» متهم کرده اند. این پرونده تازه در شعبه ی ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج به جریان افتاده است.
بنابر گزارش فوق، مدتی پیش کمسیون پزشکی پزشک قانونی که با حضور ۵ پزشک متخصص تشکیل جلسه داده و چنیدن ساعت منصور اسالو را معاینه ی پزشکی کرده بود، نظر به وضعیت و شرایط جسمی او، اقداماتی را توصیه کرده بود که عملا می بایست به ازادی این رهبر کارگری منجر شود.
منصور اسالو در ماه های اخیر پیش از هر مناسبتی تحت فشا ر و اذیت و آزار قرار گرفته است.