دیدارجمعی ازفعالین کارگری باعلی نجاتی

روز جمعه 7 خرداد، جمعی از فعالین کارگری عضو " کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری " و "انجمن دفاع از کارگران اخراجی سقز" به دیدار علی نجاتی، رئیس هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه رفتند. او که به اتهام دفاع از داشتن حق زندگی انسانی و حق تشکل برای خود وهم طبقه ای هایش و ایستادگی در برابر تعرض صاحبان سرمایه به کار و معیشت کارگران بازداشت ومحکوم به زندان شده بود، بعد ازتحمل شش ماه دوری ازخانواده وهمکارانش، آزاد شد.
در این دیدار، ابتدا فعالین کارگری از طرف خود و دیگر دوستان شان که نتوانستند در جمع آنها حضور یابند، آزادی علی نجاتی را به او و خانواده وکارگران نیشکر هفت تپه تبریک گفتند. سپس آنها در باره مسائل جاری جنبش کارگری و موقعیت سندیکای کارگران هفت تپه و چگونگی دفاعیات و نحوه دادرسی نمایندگان بازداشتی، گفتگو کردند. درادامه این دیدار، رویکرد انحرافی وخود محوری جریان های ضد کارگری که از سوی سرمایه داران و حامیان آنها برای به سازش کشیدن مبارزه کارگران و عقب نشینی آنها از مطالبات شان، صورت می گیرد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در پایان دیدار دوستانه و صمیمی فعالین کارگری با علی نجاتی، آنها بار دیگر از طرف کمیته هماهنگی برای کمک به ایحاد تشکل های کارگری و انجمن دفاع از کارگران اخراجی سقز، حمایت خود را از خواسته های کارگران نیشکر هفت تپه و تشکل آنها، اعلام کردند. چرا که آنها پشتیبانی از این کارگران را از وظایف طبقاتی خود دانسته و این حرکت را جزئی از مبارزه جاری طبقه کارگر و پروسه همبستگی سراسری کارگران می دانند. همچنین آنها اظهار امیدواری کردند که آزادی علی نجاتی و دیگر کارگران نیشکر هفت تپه، بتواند به همبستگی طبقاتی کارگران کمک بیشتری نماید.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
انجمن دفاع از کارگران اخراجی سقز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر