برگزاری موفقیت آمیز تجمع 18 تیر مقابل سفارت در آنکارا

بیانیه شماره 4 کانون آزادیخواهان ایرانی در ترکیه-
بالاخره با وجود همه ی فشارهای سنگین، تخریب های شدید صورت گرفته، اتهام و لجن پراکنی های سخیف و حتی تحریم درتجمع اعتراضی مقابل سفارت، این تجمع در سالگرد 18 تیر برابر با 09/07/2010 بصورت موفقیت آمیز و با حضور ده ها نفر از ایرانیان آزادیخواه و برابری طلب، فعالین سیاسی ترک، فعالین دانشجویی ترکیه و نمایندگان بسیاری از رسانه های معتبر برگزار شد.
در این تجمع که از ابتدای ساعت 4 برگزار شد تظاهرکنندگان با عکس های جانباختگان حوادث اخیر و کوی دانشگاه، دانشجویان زندانی و صحنه های اعدام و سنگسار در محل حاضر شدند، همچنین پلاکاردهایی با عناوین "مرگ بر جمهوری اسلامی، مرگ بر خامنه ای، مرگ بر اصل ولایت فقیه، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، مرگ بر احمدی نژاد، دانشگاه پادگان نیست، زنده باد آزادی و برابری، مجازات اعدام لغو باید گردد، نه به آپارتاید جنسیتی، حجاب اجباری ممنوع، ستم به زن موقوف، برعلیه فاشیسم متحد شویم" و ... در محل تظاهرات بالا برده شد.
از ساعت 3 عصر علی رغم حضور بسیار زیاد نیروهای امنیتی و گارد ویژه تعداد چشمگیری از تظاهرکنندگان در محل پارک قو در آنکارا تجمع کرده و با چیدن عکس های جنایات جمهوری اسلامی نمایشگاه برپا کرده و اقدام به آگاهی بخشی به عابران و مردم کرده و از آنان برای شرکت در تجمع دعوت کردند. سپس از ساعت 4 که طبق مجوز پلیس امنیت اجازه ی اعتراض در مقابل سفارت صادر شده بود، ایرانیان به همراه فعالین سیاسی چپ ترکیه که شعارهای فارسی را قبلا به خاطر سپرده بودند بصورت متشکل اقدام بسر دادن شعارهای زیر کردند: مرگ بر جمهوری اسلامی، مرگ بر خامنه ای، مرگ بر اصل ولایت فقیه، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، جمهوری اسلامی نابود باید گردد، سید علی پینوشه ایران شیلی نمیشه، توپ تانک کهریزک دیگر اثر ندارد، مرگ بر دیکتاتور، شکنجه جنایت مرگ بر این ولایت، همبستگی اتحاد برای سرنگونی، اسلامی ننگت باد ننگت باد، سنگسار اعدام شکنجه سلاح دشمن ماست، آزادی برابری شعار ملت ماست، این لانه ی جاسوسی تعطیل باید گردد، دیپلمات های جاسوس اخراج باید گردد و ... .
دقایقی از شروع مراسم نگذشته بود که مأموران سفارت اقدام به عکس برداری و فیلم برداری از بالای دیوار سفارت کردند که با فریادهای متشکل جاسوس بیا پایین و مزدور برو گمشو مواجه شدند و محل را ترک کردند، سپس ایرانیان بصورت هماهنگ سرود یار دبستانی را خواندند و پس از چند دقیقه دیگر که با سردادن شعارهای انقلابی گذشت، قطعنامه ی تجمع در 13 بند از طرف کانون آزادیخواهان ایرانی در ترکیه خوانده شد. پس از پایان قطعنامه نیز حاضران به خواندن سرود آفتابکاران جنگل ( سر اومد زمستون ) پرداختند و در نهایت نیز تجمع با ادامه ی شعارهای انقلابی علیه جمهوری اسلامی به پایان رسید.در تمام مدت برگزاری تجمع مزدوران جمهوری اسلامی تلاش در ارعاب جمعییت حاضر داشتند که بوسیله ی شعارهای کوبنده ی مردم خود مرعوب شدند.
کانون آزادیخواهان ایرانی در ترکیه ضمن فراخوان به ایرانیان حاضر در ترکیه برای متشکل شدن زیر پرچم آزادیخواهی در کایت اعلام میدارد که ابتدای راه دشواری است که همه ی ما انتخاب کرده ایم و در آینده نیز با قدرت به برگزاری تجمعات و فعالیت های خود ادامه خواهیم داد.
" کانون آزادیخواهان ایرانی در ترکیه "
( کایت )
09/07/2010

حضور نیروهای مخالف حکومت فاشیستی با پلاکاردی که شعار بر علیه فاشیسم متحد شویم روی آن نوشته شده است
شعارها از پشت تریبون خوانده می شود
نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه در مقابل تظاهر کننده های ایرانی در آنکارا


امیر محسن محمدی با عکس هایی از رفقای زندانی اش از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب


تعدادی از اساتید دانشگاه آنکارا که در میان شرکت کننده ها بودند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر